Szukaj na tym blogu

czwartek, 28 stycznia 2010

JABŁECZNIK BŁYSKAWICZNY

Przepis dostałam od mamy, zaraz po tym jak spróbowałam ostatni kawałek szarlotki, którą upiekła. Banalnie proste i szybkie ciasto, które najlepiej smakuje na ciepło, można je zrobić w trakcie imprezy i podać na deser gościom.




Składniki:
1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
1 szklanka kaszy manny
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dokładnie wymieszać wszystko powyżej.

1/2 kostki margaryny zetrzeć ba tarce i podzielić na 3 części.

1,5 kg jabłek - obrać, pokroić, podsmażyć, żeby się rozpadły lub użyć gotowej szarlotki ze słoika.

Tortownicę wysmarować grubo masłem.
Na dnie tortownicy rozsypać:
- szklankę mieszanki
- 1/3 margaryny w wiórkach
- połowę jabłek
- szklankę mieszanki
- 1/3 margaryny w wiórkach
- połowę jabłek
- szklankę mieszanki
- na wierzch 1/3 margaryny

Piec przez 45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 

Ja margarynę pokroiłam w cienkie plasterki, stąd takie wzorki na cieście.

Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...